Akredytacja Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty decyzja nr (WEPSiP.546.2.2025.AW)
kpcen facebook kpcen youtube kpcen instagram KPCEN linkedin
kpcen bip

Konferencja "GrajMy, UczMy, InspirujMy!" - ucz przez zabawę, inspiruj przez działanie

12.11.2025

Ucz przez zabawę, inspiruj przez działanie!

Czy nauka może być grą? Może – i to skuteczną! Konferencja „GrajMy, UczMy, InspirujMy” to spotkanie nauczycieli pracujących w szkołach podstawowych, którzy chcą, by ich lekcje angażowały, pobudzały kreatywność i rozwijały kluczowe kompetencje uczniów.

Podczas wydarzenia pokażemy, jak gry dydaktyczne mogą stać się narzędziem wspierającym współpracę, logiczne myślenie i komunikację. To przestrzeń dla tych, którzy chcą uczyć inaczej – mądrze, nowocześnie i z pasją.

Zapraszamy 2 grudnia 2025 r. do Szkoły Podstawowej nr 12 w Toruniu, godz. 16.30-19.30: ZAPISZ SIĘ

Wydarzenie otrzymało honorowy patronat Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty.

Dlaczego warto wziąć udział?

  • Poznasz konkretne przykłady gier, które uatrakcyjnią Twoje lekcje.
  • Dowiesz się, jak wpleść gry w program nauczania różnych przedmiotów.
  • Zainspirujesz się dobrymi praktykami i poznasz gotowe narzędzia dydaktyczne.
  • Wymienisz się doświadczeniami z nauczycielami z całego regionu.
  • Sprawdzisz, jak gra może rozwijać współdziałanie, przedsiębiorczość i kompetencje cyfrowe.
  • Na zakończenie konferencji rozlosujemy wśród uczestników gry planszowe.

Program konferencji

16:00–16:30 | Rejestracja uczestników i powitanie

16:30–16:40 | Otwarcie konferencji – Sławomir Żebrowski, dyrektor KPCEN w Toruniu

16:40–17:00 | Sesja plenarna: Mózg w trybie gry – co dzieje się, gdy gramy – Julia Idziak, KPCEN w Toruniu

17:00–17:45 | Warsztaty tematyczne – uczestnicy wybierają jeden z pięciu równolegle prowadzonych warsztatów

18:00–19:00 | Speedgaming – każdy uczestnik wybiera dwie gry i testuje ich potencjał edukacyjny.

19:00–19:30 | Podsumowanie konferencji

WARSZTATY TEMATYCZNE

Zajęcia poprowadzą nauczyciele – doradcy metodyczni KPCEN w Toruniu: Julia Idziak, Karolina Szostak-Lubomska, Adam Szymański, Agnieszka Szymczak, Wanda Wakuła-Kunz – praktycy z doświadczeniem, którzy wiedzą, jak przekuć teorię w dobrą zabawę.

Uczestnicy wybierają jeden z pięciu warsztatów:

  • GrajMy w język polski – gramatyka na planszy i w ruchu!  Uczestnicy poznają i zagrają w planszówkę wspierającą naukę gramatyki - “Wyścigi z częściami mowy” oraz staną w szranki i konkury z czasem. Prowadzący: nauczyciel języka polskiego.

  • InspirujMy biologią – gry dydaktyczne w nauczaniu przyrody. Warsztaty dla nauczycieli biologii poświęcone wykorzystaniu gier dydaktycznych jako skutecznego narzędzia wspierającego proces uczenia się poprzez zabawę i zaangażowanie uczniów. Uczestnicy poznają różne typy gier oraz jak wpleść elementy grywalizacji w lekcje biologii. Prowadzący: nauczyciel biologii.

  • Od planszy do aplikacji – gry, które budują kompetencje matematyczno-cyfrowe – matematyka, strategia i technologia. Uczestnicy poznają trzy różnorodne narzędzia dydaktyczne – grę planszową, aplikację mobilną oraz grę karcianą – wspierające rozwój kompetencji matematycznych, cyfrowych i strategicznych u uczniów. Prowadzący: nauczyciel matematyki.

  • Learning by gaming – język angielski przez zabawę. Gry utrwalające słownictwo i struktury gramatyczne z języka angielskiego. Prowadzący: nauczyciel języka angielskiego.

  • Komunikacja na wychowaniu fizycznym  poprzez gry planszowe – jak gry planszowe wspierają współpracę. Uczestnicy zobaczą, jak gry rozwijają komunikację społeczną na lekcjach wychowania fizycznego. Prowadzący: nauczyciel wychowania fizycznego.

SPEEDGAMING

Szybka gra, wielka inspiracja! Warsztaty prowadzone równolegle. Każdy uczestnik wybiera dwie gry - dwie stacje po 30 min. (jedną o 18:00, drugą o 18:30) i testuje ich potencjał edukacyjny. Prowadzenie: zespół doradców metodycznych KPCEN w Toruniu i eksperci Math Vegas.
Stacja 1: RUMMIKUB. Gra rozwijająca kompetencje poznawcze, społeczne i matematyczne. Prowadzący: Beata Piątkowska (Math Vegas), Karolina Szostak-Lubomska (KPCEN w Toruniu).
Stacja 2: PECHOWA KROWA. Gra rozwijająca kompetencje poznawcze, społeczne i obywatelskie. Prowadzący: Bartosz Osenka (Math Vegas), Adam Szymański (KPCEN w Toruniu).
Stacja 3: TIMES UP. Gra rozwijająca kompetencje językowe oraz rozumienia i tworzenia informacji. Prowadzący: Joanna Kornetowska (Math Vegas), Wanda Wakuła-Kunz (KPCEN w Toruniu).
Stacja 4: SUPERFARMER. Gra rozwijająca kompetencje matematyczne, uczenia się oraz przedsiębiorczość. Prowadzący: Elżbieta Kwiecińska (Math Vegas), Julia Idziak (KPCEN w Toruniu).
Stacja 5: SZTOS. Gra rozwijająca kreatywność, kompetencje społeczne oraz kompetencje obywatelskie. Prowadzący: Agnieszka Szymczak (KPCEN w Toruniu, Math Vegas). 
 

Informacje organizacyjne dotyczące konferencji

Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie dla uczestników: na podstawie listy obecności.
Forma: wykład i warsztaty
Miejsce: Szkoła Podstawowa nr 12 w Toruniu
Więcej informacji udziela kierownik formy doskonalenia: Karolina Szostak-Lubomska, tel. 797-46-66-48, e-mail: karolina.szostak@kpcen-torun.edu.pl

Dołącz do nauczycieli, którzy uczą z pasją, inspirują z energią i pokazują, że edukacja może być zabawą!

Ostatnie aktualności
Konferencja "GrajMy, UczMy, InspirujMy!" - ucz przez zabawę, inspiruj przez działanie
12.11.2025 czytaj...
Szkolimy się dla Was
07.11.2025 czytaj...
EkoSiódemka – szkoła w rytmie transformacji ekologicznej
04.11.2025 czytaj...
Otwórz się na przyszłość edukacji: II edycja konferencji „STEAM i AI w edukacji”
06.10.2025 czytaj...
Samo sedno: Konferencja STEAM i AI w edukacji – II edycja
03.11.2025 czytaj...