Akredytacja Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty decyzja nr (WEPSiP.546.2.2025.AW)
kpcen facebook kpcen youtube kpcen instagram KPCEN linkedin
kpcen bip

Otwórz się na przyszłość edukacji: II edycja Konferencji „STEAM i AI w edukacji”

06.10.2025

Czy Twoim celem jest edukacja, która rozwija wyobraźnię i kreatywność uczniów, jednocześnie budując ich kompetencje kluczowe dla XXI wieku? W dobie dynamicznego postępu technologicznego elastyczność, innowacyjność i zdolność do współpracy są niezbędne. Druga już edycja konferencji „STEAM i AI w edukacji” to idealne miejsce, by zgłębić innowacyjny świat integrujący naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę (STEAM) z przełomowymi możliwościami sztucznej inteligencji (AI).

Co na Ciebie czeka w tym roku?
Przygotowaliśmy program, który łączy teorię z praktyką:

  • inspirujące wystąpienia przygotowane przez profesjonalistów. Zdobędziesz świeże pomysły i impuls do wprowadzania najnowszych technologii do codziennej pracy z uczniami;
  • więcej kreatywnych warsztatów. Nauczysz się, jak praktycznie wykorzystać narzędzia AI i metodykę STEAM do wzbogacenia swoich lekcji i zwiększenia ich angażującego potencjału;
  • interaktywna nauka. Zabierz ze sobą własny laptop na wskazane warsztaty, by w pełni zanurzyć się w interaktywny świat technologii, nauki i sztuki podczas naszych sesji!

Dlaczego warto do nas dołączyć?
Konferencja „STEAM i AI w edukacji” to coś więcej niż tylko źródło wiedzy i umiejętności. To szansa, by stać się częścią aktywnej społeczności przekonanej o rewolucyjnej mocy nowoczesnej edukacji.


Dołącz do nas, aby:

  • odkryć najnowsze trendy i innowacje technologiczne, które kształtują przyszłość nauczania;
  • nabyć praktyczne umiejętności, pozwalające wprowadzić realne zmiany i innowacje do Twoich zajęć;
  • zrozumieć, jak AI i STEAM mogą być wykorzystane do budowania u uczniów kompetencji niezbędnych w cyfrowym świecie.

Skorzystaj z szansy na uczestnictwo w drugiej edycji tego wyjątkowego wydarzenia! Zarejestruj się już dzisiaj i wspólnie odkrywajmy, jak połączenie STEAM i AI może transformować przyszłość edukacji!


KIEDY: 17 listopada 2025 roku w godz. 15.00-19.30 (rejestracja od godz. 14.30)
GDZIE: Uniwersytet WSB Merito w Toruniu, ul. Młodzieżowa 31A, Toruń (wejście budynek B)

ZAPISZ SIĘ!

Uwaga: Udział w konferencji jest bezpłatny. Prosimy o poczekanie na wiadomość zwrotną z potwierdzeniem udziału w konferencji oraz linkami do zapisów na warsztaty. Warsztaty odbywać będą się w dwóch sesjach, dzięki czemu każdy uczestnik ma możliwość wzięcia udziału w dwóch wybranych warsztatach (po jednym w każdej sesji). Zapisy do 13 listopada 2025 r. Wydarzenie przeznaczone jest dla czynnych zawodowo nauczycieli przedszkoli oraz szkół podstawowych i ponadpodstawowych z województwa kujawsko-pomorskiego.

 
Organizatorami konferencji są Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu i Uniwersytet WSB Merito w Toruniu.


 
PROGRAM KONFERENCJI


15.00        Rozpoczęcie konferencji, powitanie zgromadzonych gości i uczestników – Jolanta Serocka-Kondej, prowadząca. Słowo od gospodarza i współorganizatora – Agnieszka Muzyczyszyn, wicekanclerz Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu, oraz słowo od organizatora – Sławomir Żebrowski, dyrektor KPCEN w Toruniu
15.15        Wprowadzenie do tematyki konferencji – Jolanta Serocka-Kondej, KPCEN w Toruniu
15.20        AI i edukacja spersonalizowana: namysł nad zmianą w procesie uczenia się – dr hab. Joanna Mytnik, dyrektor Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej
15.45        STEAM – jak rozwijać kompetencje przyszłości? – Sławomir Żebrowski, KPCEN w Toruniu
16.10        Zagrożenia cyfrowe w epoce AI – co warto wiedzieć, by chronić siebie i uczniów – Grażyna Szabłowicz-Zawadzka, Uniwersytet WSB Merito w Toruniu
16.30        Podsumowanie części wykładowej i zapowiedź części warsztatowej
16.40-17.00   Przerwa kawowa

17.00        I sesja warsztatowa – Eksperci Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu i KPCEN w Toruniu
18.00-18.10   Przerwa
18.10-19.10   II sesja warsztatowa – Eksperci Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu i KPCEN w Toruniu

 

WARSZTATY (prowadzone symultanicznie w dwóch sesjach)


Warsztaty 1        Tworzenie pytań quizowych (także z pomocą AI) – M. Czyżuk, Uniwersytet WSB Merito w Toruniu


Te warsztaty to propozycja dla nauczycielek i nauczycieli, którzy chcą podnieść swoje umiejętności w zakresie tworzenia testów na wyższy poziom. Przyjrzymy się tym błędom, które każdy z nas nieświadomie popełnia – niejasne sformułowania, źle dobrane odpowiedzi, zbyt przewidywalne opcje. Wszystko to rozłożymy na czynniki pierwsze, żebyś wiedział(a), jak unikać tych pułapek. To Twoja szansa, żeby wyjść z gotowym warsztatem testowym i pewnością, że robisz to dobrze. Podczas warsztatów przygotujesz i zastosujesz odpowiednie prompty, które pozwolą Ci zaoszczędzić czas na tworzenie różnych wersji testu do tego samego materiału. 
Dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych

 

Warsztaty 2        AI w projektowaniu grywalizacji: od pomysłu do planu wdrożenia – dr K. Jadanowska, Uniwersytet WSB Merito w Toruniu


Podczas warsztatów pokażę, jak wykorzystać modele AI do szybszego i sensownego projektowania grywalizacji na różnych szczeblach edukacyjnych. Po krótkim wprowadzeniu porządkującym, czym jest grywalizacja, po co ją stosować i jakie są możliwe ścieżki wdrożenia, przechodzimy do praktyki z GPT-em GamEduBook autorstwa prof. Mytnik: krok po kroku pokazujemy, jak opisać potrzeby, grupę docelową i kontekst, jak formułować pytania i przekładać odpowiedzi na prosty plan działań. Wspólnie testujemy, jak narzędzie może pomóc w przygotowaniu własnej grywalizacji. Uczestniczki i uczestnicy z dużym prawdopodobieństwem wyjdą z zalążkiem własnego mini-projektu oraz krótką checklistą do dalszego dopracowania.
Dla nauczycieli klas 4-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych

 

Warsztaty 3        Jak mówić do sztucznej inteligencji? Proste modele skutecznego promptowania – R. Świątkowski, Uniwersytet WSB Merito w Toruniu


Podczas warsztatów pokażę Ci, jak rozmawiać ze sztuczną inteligencją tak, aby naprawdę wspierała Cię w pracy nauczyciela. Nauczę Cię prostych modeli formułowania poleceń, dzięki którym odpowiedzi AI będą jaśniejsze, dokładniejsze i bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Zobaczysz, jak niewielkie zmiany w sposobie zadawania pytań mogą przyspieszyć przygotowanie materiałów, ułatwić tworzenie ćwiczeń i pomóc w planowaniu lekcji. W części praktycznej samodzielnie przetestujesz różne techniki i przekonasz się, które najlepiej działają w Twojej codziennej pracy.
Dla nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych

 

Warsztaty 4        AI dla nauczyciela: od autentycznych treści do angażujących materiałów – M. Zawiszewska, Uniwersytet WSB Merito w Toruniu


Czy marzysz o tym, żeby Twoje lekcje były jeszcze bardziej angażujące, a jednocześnie przygotowanie do nich zajmowało mniej czasu? Pisanie długich promptów do chata GPT to też nie jest Twoje ulubione zajęcie? Na szczęście AI to nie tylko „chat”.
Podczas warsztatów pokażę, jak wykorzystać sztuczną inteligencję do szybkiego tworzenia atrakcyjnych zadań dla uczniów z autentycznych materiałów – filmów, stron internetowych, książek i artykułów. Uczestnicy poznają sprawdzone strategie i narzędzie, które pozwoli im:
•    w kilka minut przekształcić dowolny materiał w zestaw ćwiczeń językowych lub aktywności do innego przedmiotu,
•    dopasować poziom trudności zadań do potrzeb swoich uczniów,
•    zwiększyć motywację i aktywność uczestników zajęć dzięki pracy na treściach bliskich ich zainteresowaniom,
•    oszczędzać czas i energię dzięki gotowym schematom pracy z AI.
Warsztaty są praktyczne – uczestnicy wyjdą z niego z gotowymi przykładami ćwiczeń, które można od razu wykorzystać na swoich lekcjach. Zgodnie z zasadą: pracuj mądrze, nie ciężko!
Dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych

 

Warsztaty 5        Bezpieczeństwo w sieci (inne spojrzenie na AI) – dr A. Kondrat, KPCEN w Toruniu


Jak powinien wyglądać klasyczny wstęp do badań nad sztuczną inteligencją i tym samym nad bezpieczeństwem w sieci? Zwrot w stylu: „Zapytaj AI – ona wie lepiej” staje się już słownikowym, cyfrowym anty-zwrotem. Jak powinna wyglądać zatem – być może – jedna z pierwszych bazowych rozmów z uczniami w trakcie trwania tak zwanej „lekcji z wychowawcą”? Jak wykorzystać modele językowe, aby sprowokować do myślenia nad edukacją, mądrością oraz etycznością w XXI wieku? W jaki sposób zapytywać AI, aby dzięki interakcji „człowiek-technologia” pobudzić młodych ludzi do refleksji nad oddziaływaniem cyfrowości? Postaramy się wspólnie, dialogicznie odpowiedzieć na wskazane pytania (czy ogniskową w użytkowaniu SI okaże się jakże priorytetowy aspekt zaufania do narzędzi sztuczno-inteligentnych?). 
Dla nauczycieli klas 4-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych

 

Warsztaty 6        STEAM i AI – kreatywne partnerstwo w edukacji – J. Miklaszewska, KPCEN w Toruniu


Warsztaty mają na celu pokazanie, jak interdyscyplinarne podejście STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) może być wzmocnione poprzez wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji w codziennej praktyce nauczyciela. Uczestnicy w praktyce doświadczą pracy metodą projektową w duchu STEAM, rozwiązując realne wyzwania edukacyjne z użyciem AI, poznają praktyczne przykłady integracji narzędzi sztucznej inteligencji, wypracują własne pomysły „do natychmiastowego wdrożenia” w klasie, otrzymają zestaw kart pracy i wskazówki metodyczne do wykorzystania w pracy z uczniami. Warsztaty nastawione są na aktywność, wymianę doświadczeń i szybkie przełożenie wiedzy na praktykę. Rezultatem będzie nie tylko refleksja, ale przede wszystkim gotowe inspiracje do działań edukacyjnych łączących naukę, kreatywność i innowacje technologiczne.
Dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

 

Warsztaty 7         Odkrywcy przyrody – eksperymenty z pracownią PASCO w duchu STEAM – dr K. Rochowicz, J. Idziak, KPCEN w Toruniu


Zapraszamy na warsztaty, podczas których nauczyciele poznają nowoczesne narzędzia mobilnej pracowni PASCO, dostępnej w KPCEN w Toruniu, oraz sposoby włączania metody STEAM w nauczanie przyrody. Uczestnicy wezmą udział w inspirujących eksperymentach, które pokażą, jak rozbudzać ciekawość uczniów i tworzyć dynamiczne, interaktywne lekcje.
Dla nauczycieli klas 4-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych

 

Warsztaty 8        Food and Mood – all you would like to know about a healthy diet (lekcja angielskiego w nurcie STEAM) – M. Lesisz-Wojciechowska, KPCEN w Toruniu 


In this workshop, students will analyse the relationship between food and mood, have a closer look at typical British eating habits, calculate the distance you would need to run in order to burn the calories from a full English or British breakfast, present one national dish and create a recipe for their own Air Fryer cook book.
So, come on, sign in, take part, have fun!
Dla nauczycieli klas 4-8 szkół podstawowych

 

Warsztaty 9         Kod natury: Zaprojektuj STEAM-owy Escape Room z pomocą AI – A. Smolar, A. Szymczak, KPCEN w Toruniu


Warsztaty „Kod natury" to interaktywne spotkanie w formule „projekt w pigułce”, podczas którego uczestnicy, pracując w małych, interdyscyplinarnych grupach, zaprojektują koncepcję edukacyjnego escape roomu. Tematem przewodnim są fascynujące wzorce matematyczne ukryte w przyrodzie, takie jak ciąg Fibonacciego, fraktale czy złoty podział.
Kluczowym narzędziem wspomagającym proces twórczy jest sztuczna inteligencja (AI), która posłuży do generowania fabuły, tworzenia zagadek i inspirowania nieszablonowymi pomysłami. Projekt w pełni realizuje ideę STEAM, łącząc matematykę, nauki przyrodnicze, technologię, inżynierię i sztukę.
Zamiast teoretycznego wykładu, warsztaty stawiają na działanie. Uczestnicy nie tylko dowiedzą się, jak łączyć STEAM i AI, ale samodzielnie stworzą zalążek gry edukacyjnej, wychodząc ze spotkania z konkretnym, gotowym do adaptacji pomysłem na angażującą lekcję. To doskonała okazja, by zobaczyć, jak nowoczesne technologie mogą stać się kreatywnym partnerem w edukacji, a interdyscyplinarne projekty sposobem na przełamywanie barier przedmiotowych.
Dla nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych szkół podstawowych i  ponadpodstawowych

 


WYKŁADY


AI i edukacja spersonalizowana: namysł nad zmianą w procesie uczenia się – dr hab. Joanna Mytnik


Jak generatywna sztuczna inteligencja i narzędzia, takie jak gamifikacja, mogą wspierać personalizowane uczenie się, autonomię osoby uczącej się, budowanie chęci brania odpowiedzialności za proces uwzględniając różne potrzeby osób uczących się? Co jest ważne w projektowaniu adaptacyjnych ścieżek uczenia się i jak to
realizować w systemie zaprojektowanym dla innej rzeczywistości? Co dziś, w dobie korzystania przez osoby uczące się z narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji, oznacza, „towarzyszyć w procesie uczenia się”? Zapraszam do do namysłu nad zmianą w myśleniu o tym, czym dziś jest uczenie się.

STEAM – jak rozwijać kompetencje przyszłości? – Sławomir Żebrowski


Celem wystąpienia jest pokazanie, że edukacja STEAM nie musi oznaczać kosztownych inwestycji czy skomplikowanych projektów. Największym wyzwaniem dla szkół są ograniczone zasoby, brak czasu i obawy związane z nowymi metodami. Odpowiedzią mogą być proste rozwiązania, które można wdrożyć niemal od razu: krótkie projekty interdyscyplinarne, łączenie elementów różnych przedmiotów, wykorzystanie darmowych narzędzi cyfrowych, współpraca z lokalnym środowiskiem oraz aktywności niewymagające technologii, jak eksperymenty z papieru czy matematyka w kuchni.
Wystąpienie pokaże praktyczne przykłady działań, które pomagają rozwijać u uczniów kluczowe kompetencje przyszłości – kreatywność, krytyczne myślenie, współpracę i umiejętność rozwiązywania problemów w warunkach każdej szkoły.

Zagrożenia cyfrowe w epoce AI – co warto wiedzieć, by chronić siebie i uczniów – Grażyna Szabłowicz-Zawadzka


Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji zmienia sposób, w jaki pracujemy, uczymy się i komunikujemy. Niesie on jednak także nowe wyzwania w obszarze bezpieczeństwa cyfrowego. Podczas prelekcji przyjrzymy się dwóm wymiarom ryzyka: nadużyciom ze strony przestępców (np. deepfake, phishing oparty na AI, manipulacja informacją) oraz zagrożeniom wynikającym z naszego własnego korzystania z AI – takim jak brak weryfikacji treści, nadmierne obciążenie psychiczne czy stopniowe obniżanie umiejętności samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów w sytuacjach, gdy zbyt często wyręcza nas technologia. Zostaną również przedstawione praktyczne wskazówki, jak wprowadzać zasady „higieny cyfrowej AI” w pracy nauczyciela i w kontaktach uczniów z nowymi technologiami.

 

O PRELEGENTACH

Marcin Czyżuk – projektant i metodyk e-learningu z certyfikatem ATD Master Trainer® Program. Na co dzień kieruje pracami Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu, gdzie wraz z zespołem szkoli i doradza, jak efektywnie wykorzystać nowoczesne technologie w kształceniu dorosłych. Zarządza projektami e-learningowymi, których wynikiem są kursy i nowe kierunki studiów w formie asynchronicznej lub blended learning. 

 

 


Julia Idziak – doradca metodyczny ds. biologii w szkołach podstawowych KPCEN w Toruniu. Nauczycielka biologii w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Kowalewie Pomorskim. Jest współautorką cyklu podręczników do biologii „Biologia bez tajemnic” wydawnictwa WSiP.

 

 

 


Karolina Jadanowska – dr nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, wykładowczyni akademicka przedmiotów z zakresu dydaktyki, podstaw edukacji polonistycznej oraz aktywizujących form pracy z grupą. Metodyczka e-learningu w Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania. Ambasadorka SI w Grupie Merito oraz autorka ogólnouczelnianego kursu „Podstawy sztucznej inteligencji dla studentów i studentek UWSB Merito”. Prelegentka na konferencjach z wystąpieniami dotyczącymi wykorzystania AI w edukacji (np. „Granice wsparcia studentów i studentek w kształtowaniu kompetencji AI”, „Między martwą polityką a żywą frustracją: codzienność seminarium w epoce AI”) oraz grywalizacji („Oskarowa Gala – filmowe wcielenia studentów na platformie Moodle”). Członkini Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji przy Ministerstwie Cyfryzacji (sekcja „Świadomość, kompetencje i higiena cyfrowa” – podgrupa „AI w edukacji”). Z pasją łączy dydaktykę z technologią, wierząc w sens małych zmian w codziennej pracy nauczyciela.

 


Aleksandra Kondrat – doktor nauk humanistycznych, nauczycielka filozofii, etyki oraz historii; egzaminator OKE z filozofii; autorka licznych artykułów naukowych i przekładów z języka rosyjskiego; zwolenniczka humanistyki zaangażowanej, filozofii oraz psychologii egzystencjalnej. Poszukiwaczka innowacyjnych rozwiązań w edukacji. Prywatnie: miłośniczka ekologii głębokiej, sportów aerobowych, kina psychologicznego oraz idei slow life.

 

 

 


Maria Lesisz-Wojciechowska – nauczyciel konsultant ds. języków obcych w Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu. Autorka i trenerka programów edukacyjnych upowszechniających metody aktywizujące wspierające uczenie się i nauczanie w języku angielskim. Propaguje STEAM i AI w dydaktyce języków obcych.
Na co dzień zajmuje się prowadzeniem szkoleń i webinarów dla nauczycieli oraz dla kadry zarządzającej oświatą. Ma doświadczenie w prowadzeniu wydarzeń edukacyjnych.
Koordynatorka europejskiego programu „Klucz do uczenia 3.0” w zakresie nauczania języka angielskiego w szkołach podstawowych województwa kujawsko-pomorskiego. Trenerka wspomagania szkół.

 

 


Justyna Miklaszewska – nauczycielka konsultantka, która zdobywała doświadczenie wszędzie tam, gdzie można było edukować – od przedszkola, przez szkołę i internat, aż po świetlicę. Rewalidator, nauczyciel wspomagający, wielozadaniowy edukator, a także ekspert od poszukiwania nowych sposobów na skuteczne nauczanie. IT traktuje jak tajną broń przyszłości. Wierzy, że błędy to nie porażki, a najlepsze lekcje. Tylko przez aktywne działanie zbierzemy doświadczenie. Jej drugie imię to „facylitator” – wspiera i doradza, opierając się na faktach, a nie deklaracjach, zadając kluczowe pytanie: „Jak?”. Po pracy ucieka w podróże, książki, spacery i basen, gdzie rodzą się jej nowe, inspirujące projekty.


 

 

dr hab. Joanna Mytnik – prof. uczelni, dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej
Biolożka, naukowczyni i wykładowczyni akademicka (od 1999 roku) i liderka zespołu Centrum Nowoczesnej Edukacji na Politechnice Gdańskiej (od 2020 roku). Jej pasją jest projektowanie ekosystemów uczenia się w oparciu o najnowsze wyniki badań neuronaukowych i w uważności na potrzeby drugiego człowieka. Fascynuje ją poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze edukacji. Jest przeciwniczką stopni szkolnych i opresyjnego systemu edukacyjnego. Kluczowe obszary eksperckie: zmiana w edukacji, neuronauki, gamifikacja, AI w edukacji, nowe technologie, ocenianie bez stopni, aktywny wykład. Od ponad 25 lat uczy małych, młodych i dorosłych ludzi wykorzystując niestandardowe, autorskie metody i narzędzia dydaktyczne. Autorka książki „Gamifikacja w edukacji. O budowaniu fabularnych systemów motywacyjnych" (2025). www.joannamytnik.com.pl

 

 

Krzysztof Rochowicz – doktor nauk fizycznych, zajmuje się kształceniem studentów i nauczycieli oraz obsługą pracowni do nauczania przedmiotów przyrodniczych KPCEN w Toruniu; adiunkt dydaktyczny w Katedrze Dydaktyki Fizyki UMK; ekspert merytoryczny ds. fizyki ORE. Propaguje nowoczesne metody nauczania, w tym wykorzystanie czujników pomiarowych w szkolnej praktyce. Prowadzi zajęcia i wykłady z pokazami dla szerokiego grona odbiorców – od uniwersytetu dziecięcego, poprzez szkolną młodzież i studentów, aż po osoby dorosłe - zarówno w ramach seminariów i studiów podyplomowych, jak i warsztatów oraz kursów dla nauczycieli.

 

 

 


Jolanta Serocka-Kondej – trener edukacji i biznesu, akredytowany coach, ambasador sztucznej inteligencji w dydaktyce. Kierownik Pracowni Informacji i Promocji w KPCEN w Toruniu, wykładowca i opiekun merytoryczny kierunków na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu i Bydgoszczy.
Łączy humanistyczne wykształcenie oraz ponad dwudziestoletnie doświadczenie w edukacji z pasją do innowacji. W projektach i szkoleniach skupia się na praktycznym wykorzystaniu sztucznej inteligencji w edukacji i rozwoju osobistym. Wspiera różne grupy wiekowe i zawodowe w świadomym doskonaleniu kompetencji miękkich. Chętnie podejmuje kolejne wyzwania. W życiu stawia na odwagę, autentyczność oraz efektywność w działaniu.
 

 

 

Anna Smolar – absolwentka Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi UMK w Toruniu, specjalistka biologii środowiskowej. Zdobyła bogate doświadczenie jako nauczycielka biologii i koordynatorka projektów edukacyjnych IBE, CEO i ORE o zasięgu regionalnym i ogólnopolskim. 
Jest konsultantką ds. nowoczesnych technologii w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych, egzaminatorką OKE, trenerką STEAM. Posiada wykształcenie w zakresie ochrony danych osobowych, nauczania chemii, TIK, coachingu oraz terapii pedagogicznej i edukacji, terapii i wspomagania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Uczestniczyła w projektach unijnych -  Nauczanie przez działanie i Toruńska szkoła ćwiczeń. Jako mentorka w programach Aktywna edukacja oraz Nauczycielska akademia internetowa wspierała rozwój nauczycieli. 
Specjalizuje się w nowoczesnych metodach nauczania, takich jak myślenie wizualne, TIK w edukacji, ocenianie kształtujące. Jest pasjonatką nauczania przez działanie, STEAM, (D)oceniania oraz szkoły przyjaznej uczniowi.

 


Grażyna Szabłowicz-Zawadzka – wieloletni nauczyciel informatyki, wykładowca akademicki i ekspert w edukacji informatycznej oraz zastosowaniach sztucznej inteligencji w nauczaniu. Prowadzi studia podyplomowe z zakresu informatyki, STEAM i sztucznej inteligencji w edukacji, a także zajęcia z zarządzania informacją w epoce AI. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Informatycznego, autorem licznych publikacji, w tym podręczników i poradników metodycznych oraz doświadczonym konsultantem i doradcą metodycznym, wspierającym rozwój nauczycieli i szkół w zakresie nowoczesnych technologii i sztucznej inteligencji.

 

 

 


Agnieszka Szymczak – nauczycielka matematyki z ponad dwudziestoletnim stażem. Od września 2020 r. doradczyni metodyczna do spraw matematyki w szkołach podstawowych, trener STEAM. Aktualnie pracuje w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Wielkim Rychnowie. Jej głównym celem jest podnoszenie jakości nauczania matematyki poprzez wprowadzanie innowacyjnych metod i narzędzi dydaktycznych. Jest pasjonatem gier logicznych i matematycznych, a także miłośnikiem górskich wycieczek. W wolnym czasie chętnie angażuje się w projekty edukacyjne, które mają na celu popularyzację matematyki wśród młodzieży. Uwielbia również escape roomy oraz gry planszowe, które wykorzystuje jako narzędzia dydaktyczne, aby rozwijać umiejętności logicznego myślenia i współpracy wśród uczniów. Jest także entuzjastą edukacji STEAM, promując integrację nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki w procesie nauczania.

 

 


Radosław Świątkowski – dydaktyk i trener zajmujący się edukacją dorosłych, e-learningiem i zastosowaniem nowych technologii w nauczaniu. W pracy koncentruje się na praktycznym wykorzystaniu AI w edukacji i komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem tworzenia materiałów dydaktycznych, scenariuszy, testów i feedbacku. Pokazuje, jak usprawniać procesy okołodydaktyczne, aby umożliwić nauczycielom i edukatorom skupienie się na pracy merytorycznej.


 

 

 

Magdalena Zawiszewska – lektorka języka angielskiego w Centrum Języków Obcych Uniwersytetu WSB Merito, kierowniczka ds. kształcenia językowego oraz ambasadorka wykorzystania sztucznej inteligencji w dydaktyce. Specjalizuje się we wspieraniu wykładowców i nauczycieli w skutecznej integracji narzędzi AI w procesie kształcenia. Prowadzi warsztaty, szkolenia i konsultacje, w których pokazuje praktyczne i innowacyjne sposoby wykorzystania nowych technologii w nauczaniu. Jej celem jest rozwijanie nowoczesnych metod dydaktycznych, które łączą wysoką jakość kształcenia z dbałością o dobrostan nauczycieli i osób uczących się.

 

 

 

 

Sławomir Żebrowski – dyrektor Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu, konsultant ds. doskonalenia kadry kierowniczej oświaty, wykładowca na studiach podyplomowych i kursach kwalifikacyjnych. Nauczyciel fizyki, informatycznych przedmiotów zawodowych i matematyki, trener wspomagania oświaty i biznesu, autor publikacji i propagator nowatorskich rozwiązań w zarządzaniu i edukacji. Specjalizuje się w prawie oświatowym, zarządzaniu w edukacji, naukach przyrodniczych i technologiach informacyjno-komunikacyjnych.

 

 

 

 

Ostatnie aktualności
Otwórz się na przyszłość edukacji: II edycja Konferencji „STEAM i AI w edukacji”
06.10.2025 czytaj...
Wojewódzki Konkurs Interdyscyplinarny o Wielkich Polakach - XIV edycja
06.10.2025 czytaj...
Spotkania Sławosza Uznańskiego-Wiśniewskiego z młodzieżą szkolną w Planetarium w Toruniu 6.10.2025
03.10.2025 czytaj...
Szkoła Mistrzów Edukacji. Bezpłatne studia doskonalące dla nauczycieli matematyki
03.10.2025 czytaj...
Warsztaty tworzenia bombek
01.10.2025 czytaj...